ProFix Kft. Bővebb információ: 06 (1) 445-2533 Ügyfélszolgálat: 06 (1) 445-0517, 06 (62) 534-965 info@medmax.hu

Mire van szüksége orvosi programjában?

Kedves Doktornő/Doktor Úr!

Szeretnénk rövid interjúk formájában azon kedves Felhasználóink véleményét megosztani Önökkel, akik a Dericom NetDoktor programja után az általunk, a ProFix Kft. által fejlesztett MedMax háziorvosi rendszerre tértek át. Őszinte véleményük segíthet a hosszú távú, jó döntés meghozatalában. Talán a legfontosabb, hogy a tapasztalatunk szerint nincs és nem is lehet olyan orvosi program, ami mindenkinek egyformán jó, hiszen nagyon sokféle igény létezik. Egy esetleges programváltás előtt érdemes a saját igényeinket a legpontosabban, legrészletesebben felmérni. Azt végiggondolni, hogy nekem mire van szükségem.

A következő kérdéseket tettük fel a beszélgetés során:

  • Milyen körülmények vezettek ahhoz és mi volt a legfontosabb oka annak, hogy a Dericom NetDoktor programja mellett döntött?
  • Milyen érvekkel győzte meg a szolgáltató, hogy az ő rendszerét válassza?
  • Mi az, ami ezekből megvalósult és mi az, ami nem?
  • Mennyi idő után döntött úgy, hogy ezek után a ProFix által fejlesztett MedMax háziorvosi programot szeretné használni és miért?
  • Mit üzen a kollégáinak, mire figyeljenek oda egy programváltáskor a tapasztalatai alapján?

Az első interjút Dr. Antal Miklós (Csorna) MedMax Felhasználónkkal készítettük és változtatás nélkül közöljük.

– Mi volt a legfontosabb oka annak, hogy a Dericom NetDoktor programja mellett döntött?

A NetDoktor maximális rugalmasságot ígérő, internet alapú technikai megoldásai, korszerűbb megjelenése, automata beteg előjegyző rendszerrel való maximális együttműködés ígérete.

– Milyen érvekkel győzte meg a szolgáltató, hogy az ő rendszerét válassza?

Elsősorban a rendszerük interneten,  “felhő alapon” működő motorjával promóztak, tökéletes adatkonverziót és állandó – akár mobiltelefonról is lehetséges – adatelérést hirdetve.

– Mi az, ami ezekből megvalósult és mi az, ami nem?

Megvalósult és jól működött PC-ről és MacBook-ról is a felhő alapú – böngészőben futó – adatelérés. (Mobilos verziót nem próbáltam végül.)

Az adatszerkesztés és a betegellátási “műveletek” (receptírás javaslatokkal, táppénzre vétel és nyomtatások ) viszont megkeserítették mindennapjainkat. Konvertálás sajnos alapszinten sem sikerült, rengeteg betegünk pédául automatikusan “ambuláns” státuszba került, és a therápiás lapok is – főként a javaslatos szerekkel kapcsolatosan – hiányosak voltak.

A beírt javaslatok aztán – sokszor távsegítség után is! – eltűntek. Lehetett újrakezdeni… Táppénzes tartományokat is egyedien számolt a program: ráadásul nem ugyanaz került rá papírra, mint amit a képernyőn láttunk. A nyomtatás is rémálom volt: automatikus kezelésre gyakorlatilag képtelen volt a rendszer.

– Mennyi idő után döntött úgy, hogy ezek után a MedMaxot szeretné használni és miért?

Netdoktorral 2,5 hónapot bírtuk. A MedMax-ra váltás nem volt könnyű lépés, mert Netdoktor nem adott konvertálható adatmentést (“korrekt” ugye?). Emiatt az átmeneti időszak pótlása – főként a táppénzes napló miatt – MANUÁLIS adatbevitelt igényelt. A NetDoktor előtt használt rendszeremből viszont a MedMax csapata nagyon pontos konverziót készített, és rengeteget segítettek a direkt adatbevitelben is!

MedMax használata a betanulást követően gyors és az adatok nem vesznek el, a hálózat sem omlik össze…a. grafkus felület rengeteg info-t tartalmaz, emiatt érdemes korszerű irodai gépet alá tenni a zökkenőmentes ablakrajzoláshoz, de nem szükséges az ún. “GAMER”  kategória, nem kell megijedni 🙂

– Mit üzen a kollégáinak, mire figyeljenek oda egy programváltáskor a tapasztalatai alapján?

Nagyon fontos, hogy a konverzió ne csak ígéret, hanem tényleg megvalósuló pontos munka legyen. Az ügyfélszolgálat legyen kedves, türelmes, és gyorsan elérhető. Mint a MedMax csapaté. Fontos az adatok biztonsága mellett a gyors és egyértelműen kezelhető  EESZT integráció is már. Szerencsére a MedMax-nál ezt is kipipálhatjuk, szóval – több programot is látva kollégáknál – tuti, hogy ezzel nem nyúlnak mellé.

A következő interjút Dr. Gyánti Rita (Budapest) MedMax Felhasználónkkal készítettük és szintén változtatás nélkül közöljük.

Milyen körülmények vezettek ahhoz, hogy programot váltott?

A „Három Generációval az Egészségért” programban (3G) sikeres pályázatot követően szerettem volna a papír használat nélküli dokumentálást (teljes elektronikus adatkezelés, beleértve a beteg kérdőívek kitöltését / kitöltetését és a dokumentumok aláíratását) megoldani.

Mi volt a legfontosabb oka annak, hogy új program mellett döntött?

Szélesebb felhasználási kör (beleértve elsősorban a fent említett szempontot).

Milyen érvekkel győzte meg a szolgáltató, hogy az ő rendszerét válassza?

A 3G programban használni kívánt saját kérdőívek medikai rendszerbe emelése, elektronikus kezelése és aláírása, valamint online felület.

Mi az, ami ezekből megvalósult és mi az, ami nem?

Megvalósult: online felület (bárhonnan elérhető és nem kell a mentéssel foglalkozni).
Nem valósult meg: A konverzió nem volt sikeres és a felmerült, az ellátási időt jelentősen növelő hibák sem kerültek megnyugtatóan javításra. A saját kérdőívek használata nem vált elérhetővé. Az e-aláírásig el sem jutottunk.

Mennyi idő után döntött úgy, hogy a MedMaxot szeretné használni és miért?

2 hónapon belül. Elegem lett a plusz munkából és főleg a végeláthatatlan folyamatból (már nem győztük követni a hibalistát és annak javításait, az égető problémák közül többre nem érkezett megnyugtató válasz).

Mit üzen a kollégáinak, mire figyeljenek oda egy programváltáskor a tapasztalatai alapján?

Nehéz a válasz erre a kérdésre, ugyanis alaposan tájékozódtam, mielőtt a váltásra elszántam magam. Fontos a megbízható csapat és a reális ígéretek – ezt persze nehéz ellenőrizni.

Remélem segítettem Önöknek, hogy a MedMax még jobbá váljon, illetve, hogy ha lehetséges, mások elkerüljék azt a 2 hónapos rémálmot, amit elszenvedni voltunk kénytelenek. További jó munkát kívánok!

Köszönjük szépen Doktornőnek és Doktor Úrnak az interjút és Önöknek a megtisztelő figyelmüket.

Üdvözlettel: a ProFix MedMax csapata