Kedves Doktornő/Doktor Úr!
Szeretnénk rövid interjúk formájában azon kedves Felhasználóink véleményét megosztani Önökkel, akik a Dericom NetDoktor programja után az általunk, a ProFix Kft. által fejlesztett MedMax háziorvosi rendszerre tértek át. Őszinte véleményük segíthet a hosszú távú, jó döntés meghozatalában. Talán a legfontosabb, hogy a tapasztalatunk szerint nincs és nem is lehet olyan orvosi program, ami mindenkinek egyformán jó, hiszen nagyon sokféle igény létezik. Egy esetleges programváltás előtt érdemes a saját igényeinket a legpontosabban, legrészletesebben felmérni. Azt végiggondolni, hogy nekem mire van szükségem.
A következő kérdéseket tettük fel a beszélgetés során:
- Milyen körülmények vezettek ahhoz és mi volt a legfontosabb oka annak, hogy a Dericom NetDoktor programja mellett döntött?
- Milyen érvekkel győzte meg a szolgáltató, hogy az ő rendszerét válassza?
- Mi az, ami ezekből megvalósult és mi az, ami nem?
- Mennyi idő után döntött úgy, hogy ezek után a ProFix által fejlesztett MedMax háziorvosi programot szeretné használni és miért?
- Mit üzen a kollégáinak, mire figyeljenek oda egy programváltáskor a tapasztalatai alapján?
Az első interjút Dr. Antal Miklós (Csorna) MedMax Felhasználónkkal készítettük és változtatás nélkül közöljük.
– Mi volt a legfontosabb oka annak, hogy a Dericom NetDoktor programja mellett döntött?
A NetDoktor maximális rugalmasságot ígérő, internet alapú technikai megoldásai, korszerűbb megjelenése, automata beteg előjegyző rendszerrel való maximális együttműködés ígérete.
– Milyen érvekkel győzte meg a szolgáltató, hogy az ő rendszerét válassza?
Elsősorban a rendszerük interneten, “felhő alapon” működő motorjával promóztak, tökéletes adatkonverziót és állandó – akár mobiltelefonról is lehetséges – adatelérést hirdetve.
– Mi az, ami ezekből megvalósult és mi az, ami nem?
Megvalósult és jól működött PC-ről és MacBook-ról is a felhő alapú – böngészőben futó – adatelérés. (Mobilos verziót nem próbáltam végül.)
Az adatszerkesztés és a betegellátási “műveletek” (receptírás javaslatokkal, táppénzre vétel és nyomtatások ) viszont megkeserítették mindennapjainkat. Konvertálás sajnos alapszinten sem sikerült, rengeteg betegünk pédául automatikusan “ambuláns” státuszba került, és a therápiás lapok is – főként a javaslatos szerekkel kapcsolatosan – hiányosak voltak.
A beírt javaslatok aztán – sokszor távsegítség után is! – eltűntek. Lehetett újrakezdeni… Táppénzes tartományokat is egyedien számolt a program: ráadásul nem ugyanaz került rá papírra, mint amit a képernyőn láttunk. A nyomtatás is rémálom volt: automatikus kezelésre gyakorlatilag képtelen volt a rendszer.
– Mennyi idő után döntött úgy, hogy ezek után a MedMaxot szeretné használni és miért?
Netdoktorral 2,5 hónapot bírtuk. A MedMax-ra váltás nem volt könnyű lépés, mert Netdoktor nem adott konvertálható adatmentést (“korrekt” ugye?). Emiatt az átmeneti időszak pótlása – főként a táppénzes napló miatt – MANUÁLIS adatbevitelt igényelt. A NetDoktor előtt használt rendszeremből viszont a MedMax csapata nagyon pontos konverziót készített, és rengeteget segítettek a direkt adatbevitelben is!
MedMax használata a betanulást követően gyors és az adatok nem vesznek el, a hálózat sem omlik össze…a. grafkus felület rengeteg info-t tartalmaz, emiatt érdemes korszerű irodai gépet alá tenni a zökkenőmentes ablakrajzoláshoz, de nem szükséges az ún. “GAMER” kategória, nem kell megijedni 🙂
– Mit üzen a kollégáinak, mire figyeljenek oda egy programváltáskor a tapasztalatai alapján?
Nagyon fontos, hogy a konverzió ne csak ígéret, hanem tényleg megvalósuló pontos munka legyen. Az ügyfélszolgálat legyen kedves, türelmes, és gyorsan elérhető. Mint a MedMax csapaté. Fontos az adatok biztonsága mellett a gyors és egyértelműen kezelhető EESZT integráció is már. Szerencsére a MedMax-nál ezt is kipipálhatjuk, szóval – több programot is látva kollégáknál – tuti, hogy ezzel nem nyúlnak mellé.
A következő interjút Dr. Gyánti Rita (Budapest) MedMax Felhasználónkkal készítettük és szintén változtatás nélkül közöljük.
Milyen körülmények vezettek ahhoz, hogy programot váltott?
A „Három Generációval az Egészségért” programban (3G) sikeres pályázatot követően szerettem volna a papír használat nélküli dokumentálást (teljes elektronikus adatkezelés, beleértve a beteg kérdőívek kitöltését / kitöltetését és a dokumentumok aláíratását) megoldani.
Mi volt a legfontosabb oka annak, hogy új program mellett döntött?
Szélesebb felhasználási kör (beleértve elsősorban a fent említett szempontot).
Milyen érvekkel győzte meg a szolgáltató, hogy az ő rendszerét válassza?
A 3G programban használni kívánt saját kérdőívek medikai rendszerbe emelése, elektronikus kezelése és aláírása, valamint online felület.
Mi az, ami ezekből megvalósult és mi az, ami nem?
Megvalósult: online felület (bárhonnan elérhető és nem kell a mentéssel foglalkozni).
Nem valósult meg: A konverzió nem volt sikeres és a felmerült, az ellátási időt jelentősen növelő hibák sem kerültek megnyugtatóan javításra. A saját kérdőívek használata nem vált elérhetővé. Az e-aláírásig el sem jutottunk.
Mennyi idő után döntött úgy, hogy a MedMaxot szeretné használni és miért?
2 hónapon belül. Elegem lett a plusz munkából és főleg a végeláthatatlan folyamatból (már nem győztük követni a hibalistát és annak javításait, az égető problémák közül többre nem érkezett megnyugtató válasz).
Mit üzen a kollégáinak, mire figyeljenek oda egy programváltáskor a tapasztalatai alapján?
Nehéz a válasz erre a kérdésre, ugyanis alaposan tájékozódtam, mielőtt a váltásra elszántam magam. Fontos a megbízható csapat és a reális ígéretek – ezt persze nehéz ellenőrizni.
Remélem segítettem Önöknek, hogy a MedMax még jobbá váljon, illetve, hogy ha lehetséges, mások elkerüljék azt a 2 hónapos rémálmot, amit elszenvedni voltunk kénytelenek. További jó munkát kívánok!
Köszönjük szépen Doktornőnek és Doktor Úrnak az interjút és Önöknek a megtisztelő figyelmüket.
Üdvözlettel: a ProFix MedMax csapata