Kedves Doktornő/Doktor Úr!
Kedves Asszisztensek!
A koronavírus-járvány óta jelentősen megnőtt az e-mailben vagy a telefonon történő telemedicinális gyógyszerfelírási kérések száma, olyannyira, hogy azok teljesítésével – egy tavalyi kutatásunk szerint – naponta legalább 30-60 percet töltenek el a háziorvosi praxisokban.
A TeleMed modullal ez az idő a tizedére is csökkenthető, a visszajelzések szerint rendkívül sok időt megspórolva az orvosnak és a betegnek egyaránt.
A modult már számos rendelőben használják, a visszajelzések szerint maximálisan elégedetten.
A témáról egy sorozatot indítunk, 2 hetente egy-egy releváns vélemény megjelentetésével.
Dr. Lomb Zoltán, Pécs
A rendelési struktúránk miatt számunkra valóban jelentős előrelépés a TeleMed modul. Az elviselhetetlen telefonos terhelés, a körzet 2000-es beteglétszáma, a megnövekedett adminisztrációs igény és az indikátor rendszer súlyának nagyobb szerepe a praxis finanszírozásában szükségessé tette még egy asszisztens félállásban történő alkalmazását.
Szerencsére egy fiatal, a számítógépes informatikában az átlagos jártasságot messze meghaladó tudású munkatársat sikerült találnunk. Az ő feladata a telefonos és e-mailes gyógyszerrendelések teljesítése is.
A beteg célközönség inkább a középkorú és a fiatalabb betegek voltak, de meglepő, hogy sok olyan beteg is kedvezően reagált a lehetőségre, akiktől előzetesen nem is vártuk. Bevallom, hogy én elsősorban azokat a betegeknek ajánlottam fel, akik 3-4 naponta írtak e-mailt vagy telefonáltak a gyógyszereik rendelési igényéről, külön a feleségük vagy a férjük részére is.
Először is a MedMaxból kör e-mailt küldtünk ki a betegeknek az új lehetőségről. Erre sokan reagáltak kedvezően e-mailben vagy telefonon. Azoknak a betegeknek, akik a rendelőbe bejöttek, személyesen én mondtam el az új lehetőséget és utána átküldtem a technikai részletek megbeszélésére az asszisztenshez, aki főleg az idősebb betegeknek technikailag is elmagyarázta a használatot. A betegek nagy része (többség) kedvezően reagált, de voltak olyanok is, akik a megszokott gyógyszerrendelési úthoz ragaszkodtak, de ők kevesebben voltak. Főleg azok, akik mindig személyesen jönnek a rendelésre. Ők az orvoshoz járok csoportja.Talán a legidősebb generáció, egyedül élők.
Egyszeri telefonos konzultáció elég volt a MedMax ügyfélszolgálatával és ment mint a karikacsapás. Egyébként nem bonyolult.
Rendelési napokon 7-9 gyógyszerfelírási igény érkezik a TeleMeddel. A rendelés elején mindig megnézem, jött-e kérés ? Vagy ha van egy kis szünet a rendelés közben, akkor ránézek. 2-3 perc alatt a gyógyszerek felírása elintézhető.
Nagy segítség, főleg az, hogy megfelelő formátumban rögzül az ellátási dokumentáció és a beteg is értesítést kap a gyógyszer felírásáról. Ez kiküszöböli azt a korábban többször előforduló anomáliát, hogy internet kapcsolati hiba vagy központi EESZT leállás miatt a felírt gyógyszert a beteg nem tudta kiváltani, pedig mi felírtuk. Most sikeres EESZT feltöltést látunk és csak utána megy ki az automatikus üzenet betegnek.
Csak az állandó gyógyszereit kérheti a beteg a TeleMedben, ezért ennek a listának az átnézése szükséges volt. Ennek az is előnye, hogy a beteg által nem rendszeresen használt gyógyszereket erről a listáról letöröljük. Ennek a frissítésnek orvosszakmai szempontból is nagy előnye van, mert indokolatlan gyógyszerek, esetleges duplikációk elkerülhetők ill. a feleslegesen szedett, csak a listában maradt gyógyszereket is át lehet nézni, ki lehet törölni.
Az idő spórolást pontosan nem tudom megmondani, de havi szinten biztosan több órát megtakarítunk. A legnagyobb előnye a rendelést feleslegesen megszakító telefoncsörgések számának csökkenésében látom. Egy telefoncsörgésből nem állapítható meg, hogy betegség miatti akut konziliárusi véleményt kérnek vagy csak a szokásos gyógyszerek felírását, de a tapasztalat, hogy 4 csörgésből 3 kér gyógyszert, egy beteg pedig panaszos. Érezhetően kevesebb tehát a receptkérés miatti telefoncsörgés, csak a légúti infekciók, a covid emelkedő esetszáma miatt emelkedik a telefonos ügyintézés.
Kedves Felhasználóink!
Hiszünk abban, hogy a TeleMed sok-sok órát tud spórolni Önöknek.
Bízzon bennünk és próbálja ki a modult 2024. december 31-ig díjmentesen.