ProFix Kft. Bővebb információ: 06 (1) 445-2533 Ügyfélszolgálat: 06 (1) 445-0517, 06 (62) 534-965 info@medmax.hu

Gyakorlati tanácsok

 

1.  A közgyógyellátáshoz kapcsolódó szakhatósági állásfoglalás háziorvosi példányát – mely az egyéni keretösszeg meghatározása során figyelembe vett gyógyszereket tartalmazza – 2010. január 1-től már nem küldik meg a háziorvosoknak. Erre azért nincs szükség, mert ezen időponttól a közgyógyellátott beteg bármely orvos-szakmailag indokolt tb. támogatott gyógyszert kiválthatja térítésmentesen a keretösszege erejéig [323/2009. (XII.29.) Korm. rend.]

Ez azért jó hír, és könnyítés Felhasználónk számára, mert a közgyógyellátásban részesülő pacienseink esetében ezen túl nem kell feltöltenünk az "Engedélyezett gyógyszerek" nevű listát, és nem is kell "figyeltetnünk" a programmal az adott betegünknél közgyógyra adható gyógyszerek/hatóanyagok körét, hiszen – a keretösszeg erejéig – bármely Kgy jogcímen rendelhető készítményt felírhatjuk neki.

Javasoljuk tehát a Vegyes/ Beállítások/ Általános menü Vény fülecskéjén az "Engedélyezett gyógysz. figyelése" nevű kapcsolót "Nem kell" állásba kapcsolni.

 

2.  A nem kötelező védőoltással történő immunizálás akkor vehető igénybe az E. Alap terhére térítésmentesen, ha az oltóanyag is térítésmentes (2009. évi CLIV.tv.).

 

3.  A 30 napot meghaladó időre elegendő gyógyszer rendelése esetén az orvos köteles a vényen feltüntetni a betegnapló számát és dátumát valamint azt az időpontot ameddig a beteget ellátta gyógyszerrel. Ellenkező esetben a gyógyszerész legfeljebb 30 napra elegendő gyógyszermennyiséget adhat ki. Ettől a szabálytól csak akkor lehet eltérni, ha vényen rendelt egy eredeti gyári csomagolás tartalmaz 30 naphoz legközelebbi, de azt meghaladó időre elegendő gyógyszermennyiséget.

A fenti kritériumoknak megfelelő vényeken a naplósorszám feltüntetése nem új követelmény, fontos azonban kiemelnünk, hiszen a naplósorszámmal kapcsolatban mostanában megint több kérdés érkezik hozzánk.

 

A receptekre többféleképpen is nyomtathatjuk a naplósorszámot:

  – beállíthatjuk úgy, hogy a ProDoki csak segédeszközökre, vagy akár minden egyes vényre nyomtassa rá ezt az adatot. Erre a Vegyes/Beállítások/Általánosban, a Vény fülecskén található "Naplószám" nevű kapcsolóval van lehetőség ("Segédeszközre" vagy "Állandóan" opció).

  – arra is van egy egyszerű megoldás, ha mi magunk szeretnénk egyedileg eldönteni, hogy melyik receptre kerüljön naplószám, és melyikre ne. Ha a felírandó vények közül csak egyre, vagy csak néhányra szeretnénk naplószámot nyomtatni, akkor nincs más teendőnk, minthogy a "Gyógyszer" ablakban, a készítmény sorának "Megjegyzés" mezőjébe egy *-ot tegyünk, így a program tudni fogja, hogy a megjelölt gyógyszer receptjére a naplósorszámot is nyomtatnia kell.

 

 Jó tudni! A vényekre és a beutalókra kerülő sorszám nyomtatott formátuma eltér egymástól, tehát nem kell megijedni, ha egy betegnél az ugyanakkor nyomtatott beutalóra és receptre más formában kerül rá a naplószám.

 

4. Szintén fontos, hogy a számítógépes program segítségével írt vényeken jogszabály alapján kötelező az "extra vonalkód" nyomtatása, éppen ezért sajnos mostmár annak kikapcsolására sincs lehetőség.

 

5. A receptekkel kapcsolatos további változás, hogy változott a vényen feltüntetendő betegadatok köre (2009. évi LVI.tv.):

 – társadalombiztosítási támogatás igénybevétele nélküli gyógyszerrendelés esetén a beteg nevét, lakcímét és születési évét kell csak feltüntetnünk;

 – társadalombiztosítási támogatással történő rendelés esetén azonban a fentieken túl a paciens TAJ számát-t és a BNO kódot is,

 – közgyógyellátott beteg esetén a fentiek mellett a közgyógyellátási igazolvány számát is nyomtatni kell a receptre.

 

A ProDoki Plus szoftverből már az 5.11-es verziófrissítés óta a megadott paraméterek szerint nyomtatódnak a receptek. Azonban, ha továbbra is teljes adattartalommal szeretnénk kiadni vényeinket a Vegyes/Beállítások/Általános Vény fülön a ‘Nem támogatott gyógyszerek felírása’ résznél beállíthatjuk, hogy továbbra is kerüljön rá a BNO kód és a TAJ szám is a dokumentumra.

 

Kérjük kérdéseikkel, keressék a ProFix ügyfélszolgálatát továbbra is bizalommal, akár telefonon (62/248-302 vagy 62/534-965), vagy e-mailben az info@mediserver.hu címen, vagy itt blogunkon.

Szívélyes üdvözlettel: Renáta